FAQ – vanliga frågor

Här hittar du vanliga frågor och svar:

 

Hur lång är leveranstiden?

När er order är lagd så behandlar vi den snarast möjligt och levererar sedan era varor direkt till närliggande utlämningsställe. Produkterna skickas till er inom 1-4 dagar och ert paket är vanligtvis framme inom 3-5 dagar. OBS! För snabbast leverans, ange registreringsnummer OCH färgkod vid ordertillfället. Om endast registreringsnummer anges så tillkommer ca 1-3 dagar på leveranstiden. Skulle problem eller övriga funderingar uppstå är ni alltid välkomna att kontakta vår kundtjänst via mail på order@bilfarg.se eller telefon på 0911-66622.

Skickar ni utomlands?

Nej, inte i dagsläget.

Jag vill returnera, hur gör jag?

Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi er.

Jag fick ingen orderbekräftelse?

Kolla gärna i skräpposten så att den inte ligger där. Är du säker på att du skrev in rätt mailadress? Hör av dig till kundtjänst så hjälper vi dig.

Kan ni sponsra mig?

Vi får väldigt många förfrågningar om samarbeten och sponsring, och har tyvärr inte möjlighet att sponsra alla. Men du är såklart alltid välkommen att kontakta oss, det skadar ju aldrig att fråga. Berätta lite mer om dig själv, varför vi ska sponsra dig, och vad vi får ut av ett eventuellt samarbete.

Varför skickas inte min order?

Det beror troligtvis på att en eller flera produkter är slut i lager. Har du frågor om din order så kan du kontakta vår kundtjänst.

Om en produkt i min beställning inte finns i lager, skickas den separat?

Nej, normalt så väntar vi med att skicka en order tills alla produkter finns i lager. Vi kan såklart även ordna delleveranser, men då tillkommer en extra fraktkostnad. Kontakta oss i så fall, så hjälper vi dig.

Fraktpriser?

Bilfärg.se tar 99kr inklusive moms i frakt på beställningar under 1200kr. Beställningar över denna summa är alltid fraktfria. Vi skickar våra ordrar med PostNord och ert paket ligger normalt kvar hos ombudet i 7 dagar. Ej uthämtade paket debiteras enligt PostNords taxa, plus eventuell kostnad för blandade färger, lacker och övriga produkter som ej kan återställas till vårt lager. Vi vill påminna om att det är kundens ansvar att lämna rätt kontaktinformation: adress, telefonnummer och epost, samt att i tid hämta ut ordern från ombudet.

Vad har ni för öppettider?

Vår webbshop är alltid öppen och vår butik i Piteå är öppen tisdag- torsdag 13.00 – 16.30 och fredag 09.00-16.30. På fredagar har vi stängt mellan 11:30-13:00 för lunch och utkörning mm.

Hur länge ligger mitt paket hos ombudet?

PostNords paket ligger kvar i 7 dagar hos ombudet.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Hämtar du inte ut din beställning går paketet tillbaka till oss som outlöst paket. Du debiteras då 250 kronor för alla omkostnader som ett icke uthämtat paket medför.